Focus op corporate storytelling en uitdragen van het merkverhaal
Bij deze verhalen waren scherpte, maatschappelijke relevantie en feel good met elkaar verweven
Antonius Zorggroep
Krista zorgde voor meer focus op corporate storytelling en het uitdragen van het nieuwe merkverhaal van Antonius Zorggroep. Naast content was Krista ook betrokken bij diverse communicatievraagstukken en zorgde zij voor de uitvoerende taken. Zo schreef zij onder andere artikelen voor de B2B-nieuwsbrief voor een nieuw zorgcentrum, maakte zij persberichten, websiteteksten, hield zij social media bij, ontwierp flyers, folders en posters.
‘Inspirerende verhalen van échte mensen omzetten in sterke content die raakt: dat is geweldig’ – Krista van Houten
Wat doet Antonius Zorggroep?
Thuis als het kan, in het ziekenhuis als het moet: dat is het motto van Antonius. Deze zorggroep bestaat uit het ziekenhuis in Sneek en de thuiszorg in de regio Zuidwest Friesland, de Noordoostpolder en Urk. Ze bieden een breed pakket aan zorg, waaronder ziekenhuiszorg, thuiszorg, spoedzorg, zorgbemiddeling en services aan huis.
De opdracht
Krista werd ingevlogen omdat een collega met zwangerschapsverlof ging. Op de afdeling Marketing & Communicatie gaf zij tijdelijke ondersteuning op verschillende gebieden. Vooral was zij bezig met content. Van advies bij de contentstrategie en de coördinatie tot het daadwerkelijk interviewen van medewerkers en het schrijven van persoonlijke verhalen. Bij deze verhalen waren scherpte, maatschappelijke relevantie en feel good met elkaar verweven. Een greep uit de verschillende verhalen:Een medewerker promoot de voordelen van mensen met autisme op de werkvloer én breekt met het stereotype.
● Sterven mooier maken: werken, leven en doodgaan in een hospice. Een medewerker laat zien dat het onderwerp ‘de dood’ minder eng is als we er samen vaker over praten.
● Kinderen met een beperking laten zich niet beperken: dag en nacht klaarstaan voor kinderen met een (zware) geestelijke en/of lichamelijke beperking. Een medewerker vertelt over dit bijzondere beroep en laat zien dat kwetsbare kinderen helemaal niet zo weerloos zijn.
● De overgang. Het. Hoort. Erbij. Daar moet je gewoon doorheen: een patiënt kwam langs op het menopauzespreekuur. Een verhaal over oplossingen voor overgangsklachten en het stigma op ‘de overgang’ als (grappige) vrouwenkwaal.
Krista zorgde voor meer focus op corporate storytelling en het uitdragen van het nieuwe merkverhaal van Antonius Zorggroep. Naast content was Krista ook betrokken bij diverse communicatievraagstukken en zorgde zij voor de uitvoerende taken. Zo schreef zij onder andere artikelen voor de B2B-nieuwsbrief voor een nieuw zorgcentrum, maakte zij persberichten, websiteteksten, hield zij social media bij, ontwierp flyers, folders en posters.