Tijdelijke versterking houdt marketing- en communicatieafdeling draaiende bij Cadix

Het hebben van korte lijntjes in het team is dé key

Cadix

Begin 2023 dook Femke in de kenniswereld van ontwerp- en beheersoftware bij Cadix. Kennis die Cadix overdraagt aan bedrijven om efficiënter te ontwerpen en data slimmer te beheren. Zij zochten een nieuwe aanvulling voor de marketing- en communicatieafdeling. Vanwege de krapte op de arbeidsmarkt vonden ze niet direct een juiste match. In de tussentijd werd Femke ingeschakeld om de afdeling draaiende te houden.

‘Veel gedaan én ook geleerd in zeer korte tijd en dit zeg ik in alle oprechtheid: het waren twee fantastische maanden!’ – Femke

Wat doet Cadix?

Cadix is kennispartner op het gebied van ontwerp- en beheersoftware. Door middel van trainingen en consultancy ondersteunen zij bedrijven, overheden en andere organisaties in de bouw- en werktuigbouw en civiele techniek bij het efficiënter ontwerpen en het slimmer beheren van data. 

De opdracht

Snel mee kunnen draaien en de lopende werkzaamheden overnemen; dé uitdaging als tijdelijke versterking van een afdeling. Voor Femke geen probleem: ‘ik werd snel opgenomen door collega’s en had vrij vlot mijn draai gevonden. Vooral doordat ik er redelijk onbevangen en enthousiast in dook. Ik was verantwoordelijk voor het up to date houden van de website, het opmaken en verzenden van de externe nieuwsbrief, alle social media content en andere voorkomende marketing- en communicatiewerkzaamheden zoals het laten drukken van visitekaartjes. Om dit allemaal te kunnen doen, had ik veel contact met zowel het administratieteam, accountmanagers en productspecialisten maar ook met mijn ‘baas’ Luuk.’

Het hebben van korte lijntjes in het team is volgens Femke dé key om snel wegwijs te worden. ‘Zo had ik wekelijks een redactieoverleg met directeur Luuk. We bespraken de inhoud van de komende nieuwsbrief, de socialmediaberichten die ik maakte en welke blogs er op de planning stonden.

Ook gaf Luuk tips waar ik inspiratie voor content vandaan kon halen en wat er in de sector speelt. Daarnaast haalde ik proactief input op bij collega’s.’

In die twee maanden zorgde Femke ook voor de online zichtbaarheid van Cadix. ‘Ik ben veel bezig geweest met posts maken voor LinkedIn en Facebook. Dit vond ik een van de leukste opdrachten. Ik wilde waardevolle content maken. Zo dacht ik na over de verschillende invalshoeken om de berichten voor meerdere doelgroepen interessant te maken. Aan de reacties op de posts te zien is dit best goed gelukt. Daarnaast vond ik het een leuke uitdaging om mijn collega’s mee te nemen in het socialmedia proces. Als je ze hier bij betrekt en ze aandacht geeft voor hun ‘stukje’, gaat het ook bij hen meer leven. En zien zij de relevantie van social media en komen ze in de toekomst wellicht zelf met contentideeën.’

Meer weten?