Ontwikkelen van een zestalige contentkalender voor Gallagher Europe

‘Het voornaamste doel was online zichtbaarheid maar...’

Gallagher Europe

Als tijdelijke vervanging van de marketeer B2B en B2C nam Kathinka haar intrek op het kantoor in Groningen. Tijdens haar interim opdracht was Kathinka verantwoordelijk voor het inrichten, uitbreiden, coördineren én uitvoeren van de onderdelen van de integrale contentkalender voor het merk Gallagher Europe. Deze contentkalender dient als fundering voor de marketing afdeling en is met een toekomstbestendig template het uitgangspunt voor alle social media content de komende jaren.

Met deze contentkalender kon het team van Gallagher Europe vooraf de communicatie-thema’s bepalen en daarmee consistentie aanbrengen in de communicatie richting dealers en eindgebruikers. Dit zorgde voor een professioneel imago op de verschillende social media kanalen in alle Europese landen.

Wat doet Gallagher Europe?

Gallagher Europe is wereldwijd marktleider op het gebied van elektrische afrasteringen. Daarnaast loopt Gallagher ook voorop in de (door)ontwikkeling van weeg- en identificatiesystemen voor veehouders. Met het hoofdkantoor in Groningen is Gallagher Europe actief in negen Europese landen.

‘Ik maakte de social media kanalen zowel interessant, informatief als leuk om te volgen door een duidelijke afwisseling in interne contentpijlers. Daarbij is het belangrijk om stil te staan bij culturele verschillen tussen verschillende landen.’ – Kathinka Janssen

De opdracht

‘In het kort zagen mijn dagen er zo uit: thema’s bedenken in overleg met Sales en Service, content produceren, (laten) vertalen in 6 talen, content plaatsen op de social media kanalen én de resultaten analyseren. Met een duidelijke contentkalender konden we met de hele marketingafdeling overkoepelende thema’s op dezelfde manier aanvliegen en verdieping aanbrengen op de onderwerpen. Dat gaf rust en overzicht op de feed en op de afdeling.’

Online zichtbaarheid was het voornaamste doel, maar Kathinka stuurde ook aan op conversie en wist het merk Gallagher Europe te laden met waardevolle content.

Naast het produceren van alle content is het voor Gallagher Europe belangrijk dat deze content ook beschikbaar is voor de dealers. Zo kan een dealer de online content delen op de eigen social media kanalen. Daar richtte Kathinka het proces voor in.

Om de nieuwe marketeer een kickstart te geven ontwikkelde Kathinka ook een Tone of Voice document met schrijfrichtlijnen én een groeistrategie. Met een complete contentkalender, social posts voor een aantal maanden vooruit gepland én een aantal belangrijke basisdocumenten legde Kathinka een goede fundering voor de nieuwe marketeers B2B en B2C.

Meer weten?

Jessica Tuinman–Kuiken