Een vernieuwde website voor GGZ expert, Lentis

Van een brede algemene website naar een doelgroepgerichte website

Lentis

In de zomervakantie van 2022 begon Myrke aan een uitdagende opdracht bij GGZ expert Lentis. Door de veelzijdigheid van deze opdracht én haar ervaring in de zorg, een perfecte match. Samen met een team specialisten zorgde ze voor een frisse vernieuwde website van Lentis. Van een brede algemene website naar een website voor (potentiële) cliënten.

‘Van teksten tot foto’s: ik werd bij het gehele proces van het vernieuwen van de website betrokken. Dat vond ik zo leuk aan deze opdracht.’ – Myrke de Jonge

Wat doet Lentis?

Lentis is een grote GGZ organisatie en biedt geestelijke gezondheidszorg, forensische gezondheidszorg en ouderenzorg in Noord-Nederland: Groningen, Drenthe en Friesland. Als één van de oudste zorgorganisaties van het Noorden beschikken zij over jarenlange ervaring. Met deze ervaring bieden zij cliënten een breed en specialistisch aanbod. Kwaliteit staat voorop met het doel de gezondheid en het welzijn van cliënten en patiënten te verbeteren.

De opdracht

Het plan lag klaar: een website waarop duidelijk wordt wat Lentis doet, hoe ze dit doen, waarom ze dit doen en voor wie. Geen algemene website meer, maar een online doorvertaling van het bedrijfsverhaal van Lentis. En op basis van de klantreis meer toegankelijk en doelgroepgericht: voor potentiële cliënten en cliënten. Aan Myrke en het team van Lentis de uitdaging om de website specifieker in te richten.

Als contentspecialist werd Myrke met projectmanager Marieke en een projectgroep samengebracht om deze opdracht tot een succes te brengen. ‘Marieke en ik werkten nauw samen om invulling aan de website te geven.’

Zo schreef Myrke op basis van het plan nieuwe frisse teksten om de specialismen van Lentis duidelijk te maken en (potentiële) cliënten van juiste informatie te voorzien. Waar kom je als cliënt terecht en hoe zien de verschillende trajecten bij Lentis eruit. ‘Veel informatie op de oude website was verouderd. Ik ben eerst zelf op onderzoek uitgegaan. Op basis van dit onderzoek, de bestaande teksten en de klantreis ben ik oude teksten gaan herschrijven en nieuwe teksten gaan schrijven. Het vinden van de juiste informatie was soms best een uitdaging. In de afgelopen jaren is er veel veranderd, waardoor sommige termen niet meer klopten. Daarom deden de specialisten in het werkveld de inhoudelijke check.’

Ook zorgde Myrke van begin tot eind voor nieuwe foto’s op de website. ‘Ik ben op locatie geweest om te ondersteunen bij de fotoshoot. Vooraf keek ik samen met Marieke naar wat voor soort foto’s we wilden. Naderhand maakten we een selectie voor op de website.’ Naast piekfijne foto’s zorgde ze ervoor dat foto en tekst op de juiste plek op de website terechtkwam. ‘Ik ben heel tevreden met het resultaat. De website is overzichtelijk, toegankelijk en de teksten zijn cliëntgericht. Een goed visitekaartje voor Lentis.’

Meer weten?

Myrke de Jonge