Niet een óf twee, maar zeven communicatieadviseurs werken aan de najaarscampagne van Menzis.

Een kijkje achter de schermen bij zorgverzekeraar Menzis

Menzis

Begin september vlogen onze crewies in om Menzis te versterken bij de najaarscampagne en het jaarwerk. Ze werken aan diverse campagnes gericht op klantbehoud voor de merken Menzis, Hema, Anderzorg en VinkVink.

Klanten blij maken dat is helemaal mijn ding. Dit sluit perfect aan bij de visie van Menzis. Ik ben trots dat ik deel heb uitgemaakt van Team Blije klanten Menzis en HEMA én om bij te dragen aan de e-mail marketingstrategie.’ – Cindy

Wat doet Menzis?

Goede zorg is voor iedereen belangrijk. Bij Menzis mag je vertrouwen op goede zorg bij jouw in de buurt. Iedereen is welkom bij Menzis, of je nu ziek bent of gezond. Dat is waar Menzis voor staat. Als één van de grote zorgverzekeraars van Nederland zorgt Menzis samen met het label Anderzorg, VinkVink en HEMA voor ruim 2 miljoen verzekerden. Meer dan een maandelijkse afschrijving: Menzis profileert zich steeds meer als partner in zorg en gezondheid. Op zoek naar oplossingen op het gebied van zorg én preventie. Menzis helpt daar graag aan mee, met zorg voor leefkracht.

De opdracht

Wat is de najaarscampagne? Op Prinsjesdag onthult de overheid de veranderingen in de zorgverzekering. Op 12 november volgt de premiebekendmaking en barst de campagne los. Onze crewies zetten zich in om de nieuwe informatie van Menzis te verspreiden via diverse kanalen, waaronder de website, sociale media én e-mailmarketing.

Dit realiseerden ze door strategische optimalisaties, visueel en in tekst. Denk aan het optimaliseren van SEO en de juiste manier van taalgebruik. Om zo de zorg voor iedereen duidelijk te maken.

Tijdens de najaarscampagne draait het vooral om het controleren en bijwerken van de informatie op de website. Het team van communicatieadviseurs zorgt ervoor dat de website volledig up-to-date is voor de premiebekendmaking.

Cindy kon haar creativiteit kwijt in de e-mailmarketing voor Menzis. Ze introduceerde een vernieuwde aanpak voor e-mailmarketing, die bijdraagt aan de behoudstrategie waarin Cindy zich volledig heeft verdiept. Haar doel was om nieuwe rubrieken in de e-mails te integreren, waardoor ze niet alleen informatief waren, maar ook nog eens boeiend voor de ontvangers. Cindy vertelt: ‘Dit bereikte ik door me grondig te verdiepen in de klant, door diverse onderzoeken te bestuderen. Ik heb de e-mails op maat geschreven voor verschillende doelgroepen en écht gekeken wat nu bij de doelgroep past. Zo hebben we samen unieke en persoonlijke content gecreëerd.’

 ‘Ik vond het bijzonder om een kijkje in de keuken te nemen bij een zorgverzekeraar. Het is ontzettend leuk. Je leert enorm veel en het is interessant om de zorg nét zo uit te leggen, zodat iedereen het snapt. Want laten we eerlijk zijn, zorgverzekeraars kunnen behoorlijk ingewikkeld zijn.’ Cindy

De opdrachtgever

‘Inhoudelijke goede en leuke collega’s die snel, zelfstandig aan de slag kunnen, waar je fijn mee kan samenwerken en veel realisatiekracht hebben.’

Benieuwd naar wat Menzis te bieden heeft? Neem een kijkje op: https://www.menzis.nl/zorgverzekering/waarom-kiezen-voor-menzis

P.S. Deze landingspagina van Menzis is ook in elkaar gezet door ons eigen team van crewies.

Meer weten?

Cindy de Groot
Marketing- & Communicatiespecialist